Gdzie reklamować noclegi, aby przyciągnąć ludzi? Samo stworzenie miejsca pobytu to nie wszystko — to dopiero początek. Goszczenie gości to tylko część płatnej pracy. Odwiedzający są często nagrodą za Twoje wysiłki, aby do nich dotrzeć. Jak to zrobić? Gdzie umieścić reklamy, aby uzyskać jak najbardziej wymierne wyniki? Czy możesz zatrzymać się na reklamie?
Zacznij od własnego podwórka
Po pierwsze, musisz odpowiednio oznakować swoje zakwaterowanie – może nawet mieć takie elementy jak drogowskazy lub tablice informacyjne kierujące Cię pod właściwy adres. Podobne szyldy i banery czy billboardy przydają się też np. przy wjeździe do danego miasta. Inną formą „papieru” są plakaty zawieszane na tablicach informacyjnych i bilbordach. A co z ulotkami? Tak, nadal warto z nich korzystać, aby dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane. Można je zostawić w punktach informacji turystycznej, w pobliżu dworców PKP i PKS oraz na największych płatnych parkingach, które cieszą się popularnością wśród turystów preferujących własny transport.
Warto skorzystać z tej okazji i w miarę możliwości zareklamować się w lokalnych mediach, radiu i telewizji. Ogłoszenia lokalne to jednak nie wszystko. Powinieneś również zadbać o to, aby uzyskać więcej informacji o tym, gdzie się zatrzymać z wyprzedzeniem. Jak to zrobić bez ponoszenia zbyt dużych kosztów? Tu z pomocą przychodzi internet.
Jak reklamować swoje miejsce noclegowe w Internecie?
Zaletą Internetu jest to, że jest on dostępny dla dużej części społeczeństwa. Co więcej, prawie każdy choć raz szukał informacji, wskazówek lub opinii na temat firmy, usługi lub produktu. Dlaczego nie skorzystać z tak obiecującej opcji? Co więcej, w ten sposób można dotrzeć również do klientów zagranicznych, co jest ważne dla wielu firm.
Własna strona internetowa
Firma bez własnej strony internetowej, choćby prostej? Dziś, w obliczu dużej konkurencji w wielu branżach, jest to nierozsądne. Stronę internetową można zbudować w jeden dzień. Wszystko czego potrzebujesz to nazwa domeny i hosting. Co jednak powinna zawierać taka strona firmowa? Obowiązkowa nazwa miejsca, adres, kontakt telefoniczny i mailowy, formularz kontaktowy oraz (jeśli to możliwe) system rezerwacji miejsc. Przydatna będzie również informacja o aktualnych zniżkach i rabatach oraz możliwość szybkiego przeniesienia zarezerwowanego noclegu. Strona internetowa musi być jednak zawsze pozycjonowana tak, aby zainteresowani mogli ją łatwo znaleźć wśród wielu stron noclegowych.
Media społecznościowe i strony fanów
Media społecznościowe od dawna są gorącym tematem w sieci. Tylko kilka osób nie ma żadnych kont. Dlatego jest to doskonałe medium do reklamowania swojego zakwaterowania. Warto założyć regularnie działający fanpage, który skupia się na dostarczaniu informacji i kontaktowaniu się z osobami, które mogą być zainteresowane noclegiem w danym miejscu. To świetne wsparcie dla strony korporacyjnej każdej firmy. W mediach społecznościowych warto również śledzić grupy branżowe. Możesz do nich dołączyć i uczestniczyć w ich życiu. Wartościowe wpisy i recenzje sygnowane konkretną nieruchomością z pewnością przyciągną uwagę przynajmniej części odwiedzających. Osoby te będą odwiedzać strony fanowskie takich miejsc oraz ich strony domowe.
Portal ogłoszeniowy
Najskuteczniejszym sposobem na to jest podzielenie reklam według tematu, np. Dom, Samochód, Podróże itp. Wystarczy znaleźć odpowiedni dział i umieścić tam swoje ogłoszenie. Warto skorzystać z tej opcji, jeśli istnieje możliwość wypromowania reklamy, np. aby przez jakiś czas wyświetlała się na pierwszej stronie działu.
Portal podróży i zakwaterowania
Są to pozycje, które obiekty noclegowe muszą reklamować. Warto zwrócić uwagę na wartościowy wpis na takim portalu, który zawiera wszystkie podstawowe informacje o danym miejscu noclegowym oraz odsyła do jego strony internetowej. Przydałby się też kalendarz z wolnymi terminami pobytu. Dzięki temu zainteresowani mogą wybrać miejsce pobytu odpowiadające im pod każdym względem i zarezerwować je w dogodnym dla siebie terminie.
Blogi podróżnicze i wpisy sponsorowane
Ten sposób dotarcia do klientów staje się ostatnio coraz bardziej popularny. Dobrze prowadzony blog branżowy może nie tylko wzbudzić zainteresowanie, ale także zdobyć zaufanie zwykłych czytelników. Możesz nawiązać współpracę z jednym z blogów – na przykład zamów tutaj przynajmniej jeden krótki wpis poświęcony konkretnemu obiektowi i okolicy, w której się znajduje. Linki w treści artykułu kierują Cię do strony internetowej konkretnej firmy.
Reklama 24/7
Biorąc pod uwagę uniwersalność miejsc reklamowych, należy również zapewnić ciągłość lub wymienność co najmniej 2-3 miejsc dla tych ogłoszeń. Wiele osób zaczyna szukać rozsądnego zakwaterowania nawet na kilka miesięcy przed wyjazdem. W ten sposób unikają pochopnych i nieprzemyślanych decyzji. Jeśli w ciągu kilku tygodni szukają ogłoszenia tego samego noclegu w kilku miejscach, prędzej czy później odwiedzą stronę internetową tego miejsca, aby sprawdzić wszystkie informacje.